وبلاگ رسمی حقوق

ساخت وبلاگ
این روز‌ها فضای مجازی گسترش بسیار زیادی یافته و گروه‌های متعددی درباره موضوعات مختلف در فضای مجازی تشکیل شده است که در این نوشتار از مجموعه مقالات حقوقی دادمان به یکی از شوم ترین این موارد یعنی ایجاد گروههایی با محتوای مستهجن و مجازات این جرم طبق قانون می پردازیم.با گسترش فناوری‌های نوین، هرزه‌نگاری سنتی که در اشیاء فیزیکی خود را نشان می‌داد، وارد فضای مجازی شد و سرعت گسترش آن چشمگیر شد. اما موضوع مهمی که باید به آن توجه داشت این است که بسیاری از این گروه‌ها شاید محتوای درستی نداشته باشند و به نوعی محتوای مستهجن و خلاف قوانین را تبلیغ می کنند. براساس قانون راه اندازی و ایجاد گروههایی با محتوای مستهجن در فضای مجازی جرم است.هرزه‌نگارها از هر پیشرفتی برای تولید و توزیع پورنوگرافی بهره گرفتند. آن‌ها در صنعت چاپ از لیتوگرافی و عکاسی استفاده کردند. از فناوری‌هایی شامل چاپ فشاری، عکاسی، تلویزیون ماهواره‌ای، اشکال مختلف ویدئو و اینترنت استفاده کردند به گونه‌ای که دولت‌ها وادار شدند برای مبارزه با آثار مخرب آن در جامعه دست به کار شوند.مرحله نخست، شکل دادن مبانی نظری استواری برای مبارزه با هرزه‌نگاری بود. دولت‌ها با استفاده از مبانی دینی و اخلاقی، نظریه‌هایی در تقبیح هرزه‌‌نگاری یافته، آن‌گاه از طریق مبانی حقوقی و جر‌م شناختی، به وضع مقرراتی در این حوزه پرداختند و البته از مدل‌های گوناگونی برای واکنش کیفری در برابر این پدیده استفاده کردند که شامل منع مطلق در تولید محتوا و دستیابی به محصولات هرزه‌نگاری تا اجازه‌ محدود در تولید محتوا و دسترسی افراد به محصولات هرزه‌نگاری می‌شود.مطابق با قانون راه اندازی و ایجاد گروههایی با محتوای مستهجن و خلاف قانون جرم است و افرادی که اقدام به راه انداز وبلاگ رسمی حقوق...
ما را در سایت وبلاگ رسمی حقوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9mohsenemamif بازدید : 59 تاريخ : شنبه 31 تير 1402 ساعت: 13:22

دزدی'>دزدی و سرقت از جمله متداول‌ترین جرائمی است که در جامعه با آن مواجهه هستیم و قانون‌گذار برای مقابله با دزدان قوانین مختلفی را تنظیم کرده است. اما گاهی اوقات دزدی وسیله یا مال شخص نیست بلکه فرد اقدام به جرم برق دزدی می‌کند یعنی برقی که متعلق به خودش نیست و پولش را فرد دیگری می‌دهد استفاده می‌کند و به وسیله آن نور خانه خود را تامین می‌کند.براساس قانون برق دزدی جرم است و مجازات مخصوص به خود را دارد.البته این جور محموله‌های زیادی را به خود اختصاص داده و فرد شاکی برای شکایت از این دو است باید شکواییه سرقت از برق را در دادسرا و دادگاه‌های کیفری مطرح کند فرد مجرم باید بر اساس قانون مجازات اسلامی مجازات شود.مجازات جرم برق دزدی در قانونهرکس بدون پرداخت حق انشعاب آب و فاضلاب، برق، گاز و تلفن مبادرت به جرم برق دزدی و استفاده غیر مجاز از آب، برق، تلفن، گاز و شبکه فاضلاب کند، علاوه بر جبران خسارت وارده به پرداخت جزای نقدی از یک تا دو برابر خسارت وارده محکوم می‌شود.فرد شاکی می‌تواند از آن شخص که بدون اجازه از انشعاب و کنتور برق اقدام به استفاده غیر مجاز از برق کند با ارائه شکواییه سرقت برق در مراجع قضایی صالح شکایت خود را مطرح کند تا دادگاه به موضوع رسیدگی کرده و حکم مقتضی را صادر کند.در ماده ۶۶۰ قانون مجازات بیان شده هر کس بدون پرداخت حق انشعاب و اخذ انشعاب برق و مبادرت به استفاده‌ غیر مجاز از و برق کند علاوه بر جبران خسارت وارده به جزای نقدی معادل دو برابر خسارت وارده محکوم خواهد شد و اگر مرتکب این جرم از ماموران شرکت‌های مذکور باشد به حداکثر مجازات محکوم می‌شود.بر همین اساس قانون‌گذار مجازات جرم سرقت برق را پرداخت جزای نقدی از یک تا دو برابر خسارت وارده به محکوم اعلام کرده است علاوه بر ا وبلاگ رسمی حقوق...
ما را در سایت وبلاگ رسمی حقوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9mohsenemamif بازدید : 43 تاريخ : شنبه 31 تير 1402 ساعت: 13:22

هبه، از اصطلاحات علم حقوق بوده و به معنای عقدی است که به موجب آن یک نفر مالی را به رایگان به شخص دیگری تملیک می‌کند. در عقد هبه سه طرف وجود دارد:1:واهب _ 2:متهب_3:عین موهوبهواهب کسی است که مالش را تملیک می‌کندمتهب کسی است که مال به مالکیت او در می‌آیدعین موهوبه هم مالی است که مورد هبه واقع می‌شود.شرایط صحت هبه عبارت است از قبض متهب و معین بودن مورد هبه. هبه برخلاف عقود جایز با مرگ یکی از طرفین منحل نمی‌شود و حق رجوع واهب از بین می‌رود.تعریف هبه:هبه در لغت به معنای انعام، بخشش، هدیه و صدقه می‌باشد. در اصطلاح حقوقی نیز عبارت از عقدی است که به موجب آن یک نفر مالی را مجاناً به شخص دیگری تملیک می‌کند.تملیک کننده را واهب، ‌ طرف دیگر عقد را متهب (یا موهب له) و مالی را که مورد هبه است، عین موهوبه می‌گویند.واهب باید برای معامله و تصرف در مال خود اهلیت داشته باشد و باید مالک ملکی باشد که هبه می‌کند. متهب نیز باید برای قبول هبه اهلیت داشته باشد. بنابراین صغیر غیر ممیز و مجنون نمی‌توانند متهب باشند. ولی صغیر ممیز و سفیه به علت داشتن قصد انشا می‌توانند متهب واقع شوند و آن را اگر بلا عوض باشد، قبول کنند.عین موهوبه: عبارت از مالی است که از واهب به متهب منتقل می‌شود و این مال میتواند دین و منفعت باشد.برچسب‌ها: هبه وبلاگ رسمی حقوق...
ما را در سایت وبلاگ رسمی حقوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9mohsenemamif بازدید : 54 تاريخ : شنبه 31 تير 1402 ساعت: 13:22